مناسب برای7 ماه به بالا

6 یا 7 قطعه میوه (برای کودک 7 ماهه سیب یا گلابی و یا شلیل) را پوست بکنید و آن را خوب رنده کنید. میوه رنده شده را در یک کاسه کوچک ماست بریزید و خوب هم بزنید. میتوانید مواد را با گوشت كوب برقي بیشتر له کنید.
در کودکان کمتر از 1 سال میتوانید ماست را با خرمای له شده بدون پوست و هسته شیرین کنید. در کودکان بالای 1 سال ماست را میتوانید با عسل و یا شیره خرما و شیره انگور شیرین کنید. نوش جان. مامان ها دقت کنید این دسر علی رغم سادگی بیش از حد، از لحاظ تغذیه ای بسیار مفید است.

نکته:
1)ماست كم چرب به دليل جذب كلسيم بالا در بدن براي همه ي سنين مناسب تر از ماست هاي پرچرب و خامه اي است.مصرف ماستهای پرچرب توصیه نمیشود چون ممکنست چربی آن چربی واقعی مربوط به شیر و لبنیات نباشد.
2) ميوه هايي مثل گلابي يا سيب هم زود هضم هستند و هم براي سيستم گوارش کودکان بسيار مفيد است. بعد از 9 ماهگی ماست را میتوانید با موز ترکیب کنید و بعد از 1 سالگی توت فرنگی گزینه بسیار خوبی است.در تهیه ماست میوه‌ای بهتر است از میوه‌هایی با طعم ملایم مثل موز، توت‌فرنگی، هلو، گلابی، سیب و غیره استفاده شود.
3) کودکان مصرف‌کننده ماست مقاومت بیشتری در برابر بیماریها دارد. ماست علاوه بر این که به هضم لاکتوز کمک میکند میتواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و میزان ویتامین B بدن را افزایش میدهد.
4)همراهی ماست و میوه باعث میشود ویتامینهای موجود در میوه، به کمک اسید لاکتیک موجود در ماست، بهتر جذب شوند.

نظر دادن

 

logo-samandehi

آخرین بشقاب تزیین غذا

آخرین دستور غذایی

به گروه تلگرام مشهد نی نی بپیوندید