مناسب برای9 ماه به بالا

مرحله 1) ابتدا یک پیاز خیلی کوچک را با روغن سرخ کردنی سرخ کنید تا طلایی شود. روغن را کاملا تخلیه کنید. سپس ه اندازه یک پیازجگر گوسفند و یک عدد قارچ رنده شده و سیب زمینی ریز رنده شده را به پیاز سرخ شده بدووون روغن اضافه کنید و زیر شعله را کم کنید تا خوب بپزد. 1 فنجان آب بریزید و اجازه بدهید جگر کامل پخته شود و مغزش خام نباشد و سیب زمینی لعاب بیاندازد.
مرحله 2) مقدار کمی جعفری و یا گشنیز پاک کنید و خوب بشویید اما ساطوری نکنید.
مرحله 3) یک عدد گوجه را در آب جوش بگذارید تا پوست آن ورقه شود. سپس گوجه پوست گرفته را رنده کنید.
مرحله 4)نیم ساعت قبل از اینکه کاملا غذا اماده شود، سبزی و گوجه رنده شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و بگذارید15 دقیقه بجوشد. وقتی همه مواد با هم پخته شد، مواد را در میکسر ریخته و مخلوط کنید.


نکته:
1) جگر از غذاهایی است که متخصصان تغذیه نسبت به آن نظرات مختلفی دارند، برخی معتقدند خوردن جگر برای کسی که فقر آهن دارذ بسیار مفیدست و برخی جگر را عامل بروز بیماری میدانند. مطمئن باشید که جگر کاملا سالمست و در شرایط مطلوب نگهداری شده. جگرسنگین است و نباید از روغن و کره برای تفت دادن استفاده کرد. باید مراقب غذای بعد و قبل کودک باشید که معده کودک سنگین نشود . مصرف جگر برای کودکان بعد از 9ماهگی مجاز و لازم است. اما آن را زیاد از حد استفاده نکنید و هفته ای 1 مرتبه کافیست.
2)جگر سیاه سرشار از ویتامین های A،B۱۲،B۶، B۲،B۱ و منبع اسیدفولیک، آهن و روی است.
3) ویتامین A جگر بیش از حد نیازبدنست، مصرف مکرر آن میتواند با انباشت ویتامین A در کبد کودک موجب آسیب دیدگی وکاهش عملکرد کبد شود.

نظر دادن

 

logo-samandehi

آخرین بشقاب تزیین غذا

آخرین دستور غذایی

به گروه تلگرام مشهد نی نی بپیوندید