مناسب برای11ماه به بالا

مرحله 1)دو عدد کدوها را خوب بشوید و آن را بخاز پز کنید. سعی کنید برای بخار پز کردن کدو، آن را خیلی خورد نکنید.

مرحله 2) دو عدد گوجه فرنگی را داخل آب جوش بیاندازید تا پوست آن کنده شود. سپس گوجه فرنگی را ریز رنده کنید. گوجه فرنگی رنده شده را در قابلمه کوچکی بریزیدو زیر آن را روشن کنید تا آب آن بخار شود. همزمان کدوها را هم داخل قابلمه بریرید تا کمی در آب گوجه فرنگی بپزد. وقتی آب آن رو به اتمام بود، 1 قاشق کشک و چند برگ نعناع ساطوری شده یا نعناع خشک را به مواد اضافه کنید و بگذارید مواد با هم جا بیافتد و در انتها شعله را خاموش کنید.

مرحله 3) وقتی مواد خنک شد همه مواد را با هم داخل غذاساز بریزید تا باهم مخلوط یکدستی شود.

 

نکته:
1)کشک برای کودکان کم ‌وزن غذای مناسبی محسوب می‌شود.کشک به عنوان یک ماده غذایی کمی نفاخ است و ضد اسهال است و برای سفت‌کردن روده میتوان از آن استفاده کرد. به همین علت برای هضم راحت آن از نعنای خشک استفاده میشود.
2) در صورتی که کدوک شما به گوجه آلرژی دارد میتوانید گوجه را از غذا حذف کنید.
3) کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A ، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ویتامین B1 و B6 و منگنز شناخته میشود. پس در واقع کدو یک مولتی ویتامین طبیعی است.
4)حجم زیاد ویتامین C کدو باعث شده آن را داروی آسم لقب بدهند.

نظر دادن

 

logo-samandehi

آخرین بشقاب تزیین غذا

آخرین دستور غذایی

به گروه تلگرام مشهد نی نی بپیوندید