مناسب برای12ماه به بالا

مرحله 1)یک عدد سیب قرمز را پوست بکنید و بگذارید خیلی آرام نیم‌پز شوند(هضم سیب با پوست برای کودکان دشوار است). سیب را در قابلمه بگذارید و مقدار خیلی کم آب بریزید. هر چه آب کمتری بریزید و سیب را کمتر خورد کنید ویتامین های بیشتری حفظ خواهد شد.
مرحله 2) سیب پخته را کنار بگذارید تا آرام آرام سرد شود. وقتی سیب سرد شد آن را رنده کنید و به حالت پوره در بیاورید . سپس به میزان دلخواه دارچین و یک قاشق خامه و یک عدد گردوی پودر شده به آن اضافه کنید.
مرحله 3) برای بچه های بالای یک سال میتوانید یک قاشق شیره انگور، یا شیره خرما یا یک قاشق عسل(توجه: طبق برخی منابع مصرف عسل در سنین بالای 1 سال مجاز است و طبق برخی منابع مصرف عسل از سنین بالای دوسال مجاز است)، به سیب دارچینی اضافه کنید. بدون شک طعم و عطر مطبوع این صبحانه هر بچه ای را شیفته خود میکند.

نکته:
1)سیب ها کودک شما را شاداب، خوشحال و پر انرژی نگه می دارد.سیب به خاطر جلوگیری کردن از اسهال شناخته شده است البته مصرف خامه در این خوراکی در کنار سیب این حالت را در سیب تعدیل میکند. بنابراین در صورتی که مایلید از سیب برای رفع اسهال کودک استفاده کنید کافیست سیب را به صورت پوره به کودک بدهید.
2) کودکانی که مقدار امگا ۳ در برنامه ی غذایی شان کم است، اختلالاتی مانند بیش فعالی (هایپراکتیوی)، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است. گردو حاوی امگا 3 است و از بیش فعالی کودک تا حدی جلوگیری میکند. ضمنا گردو غذای مغز است و از بهترین خوراکی های افزایش هوش است.

نظر دادن

 

logo-samandehi

آخرین بشقاب تزیین غذا

آخرین دستور غذایی

به گروه تلگرام مشهد نی نی بپیوندید