گلی با خواص فوق العاده

گلی با خواص فوق العاده

گل ساعتی دارای خواص درمانی بسیار زیادی است، این گل را به راحتی در محیط داخلی خانه نیز می‌توان پرورش داد.

گل ساعتی؛ گلی با خاصیت دیازپام

گل ساعتی دارای خواص درمانی بسیار زیادی است، در صورت تمایل و علاقه می‌توانید به راحتی این گل در محیط داخلی خانه پرورش دهید. سرعت رشد این گیاه بسیار بالا است و فصل‌های گرم سال برای گلدهی این گیاه مناسب‌تر است. عوامل مختلفی ممکن است موجب کاهش سرعت رشد این گیاه شود، برای مثال دمای پایین فصل سرد زمستان سرعت رشد گل ساعتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 

روش‌های زیادی برای تکثیر این گل وجود دارد که راحت‌ترین و ساده‌ترین آن قلمه زدن است البته بهتر است این کار را در فصل گرم تابستان انجام دهید تا نتیجه بهتری داشته باشد، گل‌های زیبای این گیاه می‌تواند فضای داخلی محیط زندگی شما را جذاب‌تر کند. 

گل ساعتی هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ خواص درمانی مورد توجه افراد قرار گرفته است، امروزه بسیاری از افراد به طب سنتی تاکید دارند. گیاهان با خواص دارویی متنوعی که دارند قابلیت درمان بیماری‌های مختلف را دارا هستند. بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی به راحتی بدون هیچ عوارضی با مصرف گیاهان دارویی درمان می‌شوند.

گل ساعتی یک گیاه دارویی پرکاربرد است که مصرف آن هیچ گونه عارضه‌ای به دنبال نخواهد داشت. علاوه بر این، پرورش آن بسیار آسان است و هزینه تهیه آن نسبت به خواص و ویژگی‌های مثبتی که دارد، مقرون به صرفه است. 

تاثیرات مثبت گل ساعتی بر سلامت روان 

گیاهان تاثیرات مثبتی بر روی سلامت روح و روان انسان خواهند داشت، گل ساعتی نیز خواص بسیار زیادی دارد که با پرورش این گیاه می‌توان از خواص مفید آن استفاده کرد. افرادی که نمی‌توانند در شب خواب راحت و آسوده داشته باشند، با پرورش این گیاه می‌توانند مشکل بی خوابی خود را تا حد زیادی درمان کنند. 

اضطراب و استرس بر روی بدن، تاثیرات منفی بسیار زیادی خواهد گذاشت، به همین خاطر بهتر است با انجام روش‌های ساده از هرگونه استرس و اضطراب دوری کنید، پرورش گل ساعتی در کاهش میزان اضطراب و تنش روزانه شما نقش بسیار چشمگیری خواهد داشت، پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که در خانه خود از این گیاه نگهداری می‌کنند کمتر دچار دغدغه‌های فکری و اضطراب می‌شوند. 

گل ساعتی را در واقع می‌توان به عنوان نوعی گیاه دارویی در نظر گرفت، زیرا همواره مصرف این گیاه برای درمان بسیاری از مشکلات تجویز می‌شود برای مثال یکی از مشکلاتی که با افزایش سن به آن دچار می‌شویم، لرزش دست است که توصیه می‌شود برای درمان و یا پیشگیری از این مشکل به صورت روزانه به اندازه یک قاشق گل ساعتی را به صورت جوشانده تهیه و مصرف شود.

 علاوه بر خواص متعددی که برای این گیاه می‌توان نام برد باید به زیبایی و جذابیت ظاهری آن نیز اشاره کنیم، این گیاه رشد بسیار خوبی دارد، به همین خاطر برای زیباسازی فضای خانه و یا آلاچیق، انتخاب مناسبی خواهد بود. 

خواص درمانی گل ساعتی

مصرف مواد گیاهی برای تنظیم متابولیسم بدن نیز مفید است که نتیجه آن کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خواهد بود. این گیاه برای درمان مشکلات پوستی نیز مفید است، افرادی که پوست خشک و چروکیده‌ای دارند با مصرف روزانه و مرتب این گیاه می‌توانند شادابی و زیبایی پوست صورت خود را مجدداً به دست آورند علاوه بر این افراد با مصرف این گیاه آرامش بیشتری پیدا خواهند که این موضوع خود موجب جوان سازی و شادابی هرچه بیشتر پوست صورت خواهد شد. 

گل ساعتی بر روی عملکرد سیستم گوارشی افراد نیز تاثیر خواهد گذاشت، به همین خاطر افرادی که دچار یبوست هستند، حتما از این گیاه استفاه کنند تا عمل هضم غذا در بدن آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد، مصرف این گیاه دارویی مشکلات ناشی از فشار خون بالا را نیز به حداقل می‌رساند. 

طب گیاهی یک راهکار درمانی ساده و نسبتاً ارزان است که در موارد بسیار زیادی نسبت به دارو‌های شیمیایی تاثیرات بهتری بر روی عملکرد بدن خواهد داشت. 

سرطان یک بیماری سخت و طاقت فرسا است که به کمک دارو‌های شیمیایی احتمال درمان کامل بیماری بسیار پایین است، ولی مصرف مرتب و بی وقفه گل ساعتی می‌تواند در درمان این بیماری نتیجه بخش باشد. افراد سالم نیز با مصرف این گیاه می‌توانند از ابتلا به هر نوع سرطان پیشگیری کنند و بدنی سالم داشته باشند. 

استفاده از گل ساعتی در زنان مسن نیز می‌تواند مشکلات مربوط به یائسگی را به حداقل برساند، مصرف این گیاه مانع از گر گرفتگی در دوران یائسگی می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشند. این گیاه سرشار از ویتامین‌های مهم و ضروری بدن است که برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود.

نکاتی در مورد استفاده از گل ساعتی 

یک سری نکات خاص در مصرف گل ساعتی وجود دارد که حتما قبل از مصرف باید در نظر داشته باشید، بانوان باردار تا حد امکان از مصرف این گیاه باید پرهیز کنند، حتی زنان شیرده نیز بهتر است مصرف این گیاه را به تاخیر بیندازند تا دوران شیردهی به پایان برسد. 

مصرف این گیاه دارویی محدودیت سنی نیز دارد برای مثال کودکان زیر دو سال تا حد امکان باید از مصرف این گیاه اجتناب کنند. 

برخی از افراد به گیاهان آلرژی دارند و بدن آن‌ها هنگام نزدیکی به گل‌ها حساسیت نشان می‌دهد، این افراد نیز باید از مصرف گیاهان دارویی اجتناب کنند در غیر این صورت ممکن است این مسئله برای سلامتی آن‌ها مشکل ساز شود.

 میزان مصرف گیاهان دارویی بخصوص برای افرادی که سن بالای ۶۵ سال دارند، نباید از یک حد خاص فراتر رود. افراد مسن در صورت نیاز باید میزان مصرف گیاه دارویی را از حد بسیار کم شروع کنند تا به مرور زمان بدن آن‌ها به این مواد دارویی عادت کند. 

افرادی که تمایل دارند برای رفع مشکل بی خوابی و یا کاهش اضطراب خود از گل ساعتی استفاده کنند، باید این مسئله را با متخصصان گیاه درمانی و یا پزشکان در میان بگذراند تا مسائل احتمالی بسیار زیادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

 نحوه مصرف این گیاه بسیار ساده است و هیچ گونه آموزش چندان خاصی نیاز ندارد تنها کافی است برگ‌های گل ساعتی را خشک کرده و به کمک مقدار مشخصی آب جوش، جوشانده سالم و مفید آماده کنید. 

منبع: بیتوته

منبع خبر : iribnews.ir